Pl ph[at]szigetszentmarton[dot]hu +36-24/456-325 Csatlakozz hozzánk!
Irodák, ügyosztályok
Szigetszentmártoni Polgármesteri Hivatal
Központi telefonszámaink:
06-24-456-325 /// 06-24-513-800 /// 06-30 -627-30-47 /// 06-30-166-68-34
cím: 2318 Szigetszentmárton, Telkes u. 10. e-mail: ph[at]szigetszentmarton[dot]hu
L A K O S S Á G I T Á J É K O Z T A T Ó
/A Polgármesteri Hivatal és a helyi közszolgáltatók elérhetőségéről/
Hivatal ügyfélfogadás:
hétfő: 8:00-12:00 és 13:00 -16:00;
szerda: 8:00-12:00 és 13:00 -16:00;
péntek: 8:00-12:00
Kedd / csütörtök: SZÜNETEL.
Tisztelt Mártoni Polgárok!
Összeállítottunk Önöknek egy tájékoztatót, amely alapján könnyebben tudják megtalálni az ügyükhöz kapcsolódó elérhetőségeket.
Bízunk benne, hogy ezzel is megkönnyítjük ügyeik intézését:
Dr. Cseh Balázs s.k.
jegyző
A Szigetszentmártoni Polgármesteri Hivatal ügycsoportjai és közvetlen elérhetőségeik
A jegyző közvetlen feladatköre (2011. évi CLXXXIX. törvény 81.§)
A jegyző vezeti a polgármesteri hivatalt.
- dönt a jogszabály által hatáskörébe utalt államigazgatási ügyekben;
- gyakorolja a munkáltatói jogokat a polgármesteri hivatal köztisztviselői és munkavállalói tekintetében, felméri a Polgármesteri Hivatal feladatellátásának módját és javaslatot tesz az esetleges átszervezésre, gondoskodik az önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról;
- tanácskozási joggal vesz részt a képviselő-testület, a képviselő-testület bizottságának ülésén; jelzi a képviselő-testületnek, a képviselő-testület szervének és a polgármesternek, ha a döntésük, működésük jogszabálysértő; figyelemmel kíséri a képviselő-testületi határozatok végrehajtását,
- döntésre előkészíti a polgármester hatáskörébe tartozó államigazgatási ügyeket; elvégzi a szerződés-tervezetek, egyéb szakmai anyagok előzetes törvényességi ellenőrzését,
- dönt azokban a hatósági ügyekben, amelyeket a polgármester ad át; dönt a hatáskörébe utalt önkormányzati és önkormányzati hatósági ügyekben;
- jogi segítséget nyújt az önkormányzat, illetőleg a polgármesteri hivatal tevékenysége során felmerülő, jogi szakképesítést igénylő kérdések megoldása során,
- Főbb hatósági ügyei: Birtokvédelem, Vadkár, Zajkibocsátási határérték megállapítása, Állattartási ügyek
- Jegyző társasházak feletti törvényességi felügyelete, A jegyző ingatlan végrehajtással kapcsolatos feladatai
- Szabálysértések közérdekű munkával való megváltása (közérdekű foglalkoztatás);
- méltányossági, részletfizetési, fizetés halasztási kérelmek elbírálása
Műszaki Iroda (településfejlesztés-és üzemeltetési előadó)
Telefonszám: 06-24-456-325/2 mellék
- Közútkezelés
- Kárügyekkel kapcsolatos feladatok ellátása
- Tájékozódást segítő jelzést megjelenítő reklámcélú eszközök elhelyezésével kapcsolatos ügyintézés
- Közterület-használati engedélyek kiadása
- Hatósági bizonyítvány kiállítása járműtárolásra;
- Vízügyi igazgatási feladatok;
- Hulladékgazdálkodási és talajterhelési ügyek
- Növényvédelemmel kapcsolatos előzetes eljárás és hatósági eljárás (gazos/parlagfüves ingatlanok);
- Köztisztasági hatósági eljárások (elhanyagolt, hulladékos ingatlanok)
- épített és a természeti környezet védelmében, a közrend, a közbiztonság védelmében, az önkormányzati vagyon védelmében, a köztisztaságra vonatkozó jogszabályok végrehajtásának ellenőrzésében való közreműködés, útellenőri feladatok ellátása
- jegyzői hatáskörbe tartozó építésügyi feladatok és az önkormányzat pályázatainak koordinálása
Szociális igazgatási és anyakönyvezési ügyek
Telefonszám: 06-24-456-325/4 mellék
- Üzletek működésével összefüggő feladatok;
- Telepengedélyekkel kapcsolatos feladatok;
- Magánszálláshelyek idegenforgalmi célú hasznosítása;
- Talált tárgyakkal kapcsolatos ügyintézés;
- Hagyatéki ügyek; Anyakönyvi ügyek
- Házasságkötések lebonyolítása;
- Lakcím fiktiválás és lakcím létesítéssel kapcsolatos ügyek
- Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény, Lakhatási támogatás ügyek, Rendkívüli települési támogatás iránti kérelem ügyek, Köztemetés ügyintézése.
- Természetbeni juttatással kapcsolatos ügyintézés,
- Szociális támogatások és egyéb szociális ügyek
Adóigazgatási Iroda
Telefonszám: 06-24-456-325/6 mellék
A helyi és központi adók vonatkozásában adóhatósági feladatok ellátása:
- építmények adóztatási feladatainak (építmény és kommunális adó) ellátása bevallások alapján, befizetések nyilvántartása, tartozások figyelemmel kísérése és azok behajtása, adóztatható adótárgyak felderítése,
- helyi iparűzési (állandó és ideiglenes) adóval kapcsolatos adóztatási feladatok ellátása önbevallások alapján, befizetések nyilvántartása, tartozások figyelemmel kísérése és azok behajtása, adóztatható vállalkozások felderítése,
- gépjárművek adóztatási feladatainak ellátása központi járműnyilvántartás adatszolgáltatás, valamint önbevallás (mozgáskorlátozottak és ellopott gépjárművek esetében) alapján, befizetések nyilvántartása, tartozások figyelemmel kísérése és azok behajtása,
- talajterhelési díjjal kapcsolatos adóztatási feladatok ellátása önbevallás alapján, befizetések nyilvántartása, tartozások figyelemmel kísérése és azok behajtása,
- adók módjára behajtásra átadott idegen tartozások (megelőlegezett gyermektartásdíj, csatorna-közműfejlesztési, munkaügyi bírság, közigazgatási bírság stb.) nyilvántartása és behajtása, behajtásra átadott szabálysértések nyilvántartása és behajtása,
- helyszíni és egyéb behajtási cselekmények elvégzése, inkasszók, inkasszó értesítések készítése, postázása,
- adóigazolások kiállítása, adó- és értékbizonyítványok készítése,
- évi két alkalommal (február, október) fizetési értesítők elkészítése, postázása, hátraléki listák készítése, azok kezelése,
- éves ellenőrzési terv alapján adóhatósági ellenőrzést végez a helyi adókkal kapcsolatosan
Pénzügyi Iroda
Telefonszám: 06-24-456-325/5 mellék
Az Illetékes Katasztrófavédelmi igazgatóság elérhetőségei: (különösen a kúttal kapcsolatos ügyek)
Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság Igazgató-helyettesi Szervezet Katasztrófavédelmi Hatósági Osztály
Székhelye: 1081 Budapest, Dologház u. 1. Postacím: 1443 Budapest, Pf.: 154 E-mail cím: fki.hatosag[at]katved.gov[dot]hu
A helyi közszolgáltatásokkal kapcsolatos ügyek és elérhetőségek
Megkérjük a tisztelt lakosságot, hogy a településen működő szolgáltatások meghibásodása esetén bejelentéseiket az alábbi elérhetőségek egyikén tegyék meg:
Csőtörés, szennyvízkiömlés, csatornameghibásodás, vízhiány esetén hívható telefonszám:
DPMV Zrt.
A hét minden napján: 0-24 óráig hívható: 06-29/340-010, 06-70/682-74-46
Gázszivárgás és üzemzavar esetén hívható telefonszám:
TIGÁZ Zrt- (Gázszivárgás és Üzemzavar esetén)
A hét minden napján 0-24 óráig hívható: 06-80-300-300
Email: ugyfelszolgalat.tigazdso[at]tigaz[dot]hu
Áramszolgáltatással kapcsolatos ügyintézés:
Hálózati hiba:
ELMŰ – ÉMÁSZ Ügyfélszolgálat közvetlen hibabejelentő vonal:
Hét minden napján egész nap hívható
ELMŰ hibabejelentő: +36 80/38-39-40;
ÉMÁSZ hibabejelentő: +36 80/42-43-44.
Közvilágítás (szakaszhibák (pl. utcák te és egyedi lámpatest meghibásodás) esetében a Polgármesteri Hivatalban jelezzék a tapasztalt meghibásodást/meghibásodásokat a 06-24/456-325- ös telefonszámon vagy a ph[at]szigetszentmarton[dot]hu email címen rövid leírással.
A meghibásodások javítását bejelentést követően a szolgáltató 5 napon belül elvégzi.
Lakossági bejelentésre a szolgáltató nem végez javítást!
Szemétszállítással kapcsolatos ügyintézés:
DTkH Nonprofit Zrt. (Szemétszállítás)
Tel: 06-53/500-152, 06-53/500-153
Email : ugyfelszolgalat[at]dtkh[dot]hu
Orvosi ellátás:
Szigethalom_- Központi Háziorvosi Ügyelet:
2315 Szigethalom, Szabadkai utca 71. (Egészségházzal szemben, a régi Takarékszövetkezet épületében)
Telefon: +36 24 405 405
Hétfő- Csütörtök Péntek: Szombat-Vasárnap
9:00-7:00 15:00 – 7:00 (munkaszüneti napokon)
(Ügyeleten kívüli időben a háziorvos hívható!)
Amennyiben egyéb észrevétel van (pl. illegális szemétlerakás, szolgáltatókkal kapcsolatos panaszok) abban az esetben jelezzék a Polgármesteri Hivatal 06-24/456-325-ös telefonszámán, illetve a ph[at]szigetszentmarton[dot]hu email címre rövid leírással.