M E G H Í V Ó
Szigetszentmárton Község Önkormányzatának Képviselő-testülete
2019. február 14-én (csütörtök) 18 órai kezdettel
testületi ülést tart, melyre tisztelettel meghívom.
Az ülés helye: Szigetszentmárton Polgármesteri Hivatala
Tervezett napirendi pontok letölthetők ide kattintva:
Megjelenésére feltétlenül számítok.
Szigetszentmárton, 2019. február 9.
Tisztelettel:
Lerner Henrik
polgármester
A kéményseprésről tájékoztatót adott ki a katasztrófavédelem kéményseprés szervezete,
melyet az alábbi linkre kattintva lehet letölteni a Dokumentumtárból.
Tisztelt szigetszentmártoni Ingatlantulajdonosok!
Társaságunk az alábbiakban tájékoztatja Önt a kommunális (háztartási) szilárd, az újrahasznosítható csomagolási, és a zöldhulladék gyűjtésében 2018. szeptember 1-től bekövetkező változásokról.
2018. szeptember 1-től a hulladékszállítás a településen KEDDI, az üdülő övezetben változatlanul HÉTFŐI napon történik.
A házhoz menő csomagolási és zöldhulladék gyűjtés a településen KEDDI, az üdülő övezetben változatlanul HÉTFŐI napokon lesz, melyek időpontjai az alábbi táblázatokban található.
Megjelent a Márton Fórum legújabb száma, melyet
ide kattintva le is lehet tölteni a Dokumentumtárból !
TÁJÉKOZTATÓ
s t é g ü g y e k k e l k a p c s o l a t b a n
A Ráckevei-Soroksári Duna-ág és vízrendszere
(RSD) területén a területhasználatokhoz-, így a
víziállások (stégek) telepítéséhez is a Közép-
Duna Völgyi Vízügyi Igazgatóság (KDVVIZIG), mint
a meder kezelőjének mederhasználatra jogosító
kezelői hozzájárulása szükséges, melyet a
víziállások telepítésére vonatkozóan KDVVIZIG
kizárólag a Mederhasználati-, 2015. évtől a
Raszterbérleti szerződés keretében ad meg a
mederhasználók részére.
A 2015. év októberében bevezetett új szabályozás értelmében megváltoztak
a mederterület bérletére irányuló szerződéskötések feltételei!
Bővebben a változásokról és az új szerződéskötések menetéről a KDVVIZIG honlapján
tájékozódhat az alábbi elérési útvonalon (itt találhatja meg a letölthető nyomtatványokat is):
http://www.kdvvizig.hu/index.php/kozerdeku/stegugyintezes
Stégekkel kapcsolatos ügyintézés - kapcsolat:
Közép-Duna-völgyi Vízügyi Igazgatóság, III. Szakaszmérnöksége
Cím: 2300 Ráckeve, Kossuth Lajos u 96. Földszint 1.
e-mail: stegrackeve@kdvvizig.hu
Telefon: 06/24-519-215
Ügyfélfogadási napok: Hétfő:
Szerda:
Péntek:
8 00 -14 00
8 00 -14 00
8 00 -13 00
Tisztelt Lakosság!
Az elmúlt napokban a Bio-Pannónia Hulladékfeldolgozó Kft. felé fennálló tartozásokra hivatkozva számos ingatlantulajdonos kapott ismételten felszólító levelet a Dr. Szabó Gergely Ügyvédi Irodától, amelyben fizetésre szólítja fel a szolgáltató volt ügyfeleit, és egyben értesíti őket arról, hogy a korábbi követeléskezelő Főnix Faktor Zrt. az Energy-Credit Pénzügyi szolgáltató ZRt-re engedményezte a levélben hivatkozott követelést.
2018. november 8.-án a térség polgármesterei, az önkormányzatokhoz eddig beérkezett panaszok alapján, közös álláspontot alakítottak ki.
Maguk a felszólító levelek jelentős tartalmi és formai hiányosságokkal rendelkeznek. Legfőbb hibájuk, hogy az érintettek továbbra sem tudják pontosan beazonosítani a velük szemben felhozott követelést (hiányzik, hogy az milyen tételekből áll, a mögötte lévő számla megnevezése, száma, kibocsátásának és esedékességének ideje valamint a számlán szereplő összeg tételes bontásban), és ezért eredményesen vizsgálni sem tudják a követelés jogosságát, továbbá esetleges elévülését. Továbbá mindezt, csak egy egyszerű postai küldemény formájában tették meg, amely önmagában nem alkalmas sem az átvétel sem pedig a kézbesítés megtörténtének igazolására. Tisztázatlan, hogy a követelések engedményezése szabályosan történt-e, a követelt összegekről valaha is kaptak-e számlát az érintettek. Maga az engedményezésről szóló értesítés és teljesítési utasítás sem tartalmazza a követelés jogcímét, az esedékességét és más módon sem pontosan beazonosítható. Ez utóbbi pedig ellentmond a Ptk. engedményezésről szóló szabályainak is. Mindezek alapján az említett követelések erősen vitathatóak.
Felhívjuk a figyelmet arra, hogy amennyiben elévült követelésről van szó, úgy ha önként teljesítik azt, úgy az már vissza nem követelhető. A teljesen alaptalan követelés önként megfizetése esetén pedig előfordulhat, hogy csak külön jogi eljárás útján tudják a befizetett összeget visszaszerezni. Ezek alapján mindenképpen javasoljuk, hogy elsőként a követelés fent is említett részletiről győződjenek meg, amennyiben a követelést nem tartják jogosnak.
A tapasztalt hiányosságok miatt a Társulás önkormányzatai a közérdek védelme érdekében felhatalmazták a társulási tanács elnökét, hogy bejelentést tegyen minden olyan szervhez, amely hatáskörénél fogva jogosult az eset kivizsgálására.
Szigetszentmárton, 2018. november 08.
Tóthné Kriszt Judit
jegyző
Forduljon az
egyenlő bánásmód hatóság Pest megyei ügyfélszolgálatához, ha
neme,
életkora,
bőrszíne vagy nemzetisége,
vagyoni helyzete,
egészségi állapota,
szexuális irányultsága, nemi identitása,
faji hovatartozása
vallási, vagy világnézeti meggyőződése,
politikai vagy más véleménye,
anyanyelve,
fogyatékossága,
családi állapota, anyasága vagy apasága,
vagy egyéb tulajdonsága miatt
hátrányos megkülönböztetés éri!
A Dokumentumtárban található
Fizetés felszólitást kifogásoló minta levél
SAJTÓKÖZLEMÉNY
SZIGETSZENTMÁRTON KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA SIKERES PÁLYÁZATOT NYÚJTOTT BE AZ
„ÖNKORMÁNYZATI TULAJDONÚ BELTERÜLETI UTAK SZILÁRD BURKOLATTAL TÖRTÉNŐ KIÉPÍTÉSÉNEK,
FELÚJÍTÁSÁNAK ÉS KORSZERŰSÍTÉSÉNEK TÁMOGATÁSA GAZDASÁGFEJLESZTÉSI CÉLLAL PEST
MEGYE TERÜLETÉN” CÍMŰ PÁLYÁZATI FELHÍVÁSRA, AMELYNEK KERETÉBEN 40,15 MILLIÓ FT TÁMOGATÁSI
ÖSSZEGBEN RÉSZESÜLT.
Projekt címe: Meglévő szilárd burkolatú önkormányzati belterületi utak felújítása Szigetszentmárton településen
Projekt azonosító száma: PM_ONKORMUT_2016/66
Projekt keretében megvalósított tevékenységek: a projekt keretében az Állomás utca, Bercsényi utca, Duna utca,
Hatház utca, Hársfa utca, Nyárfa utca, Petőfi utca, Rév köz, Sport utca, Telkes utca burkolatának felújítása valósult
meg összesen 2566 méter hosszúságban. Többletérték: a szikkasztó árkok összesen 1186 folyóméteren keresztüli
profilozásával nőtt a vízelvezető rendszer kapacitása, ezáltal az utak víztelenítése javult, ami az utak élettartamát
növeli. Valamennyi út teherbírása növekszik a kétrétegű iszapaszfalt bevonat kopórétegenkénti beépítésével.
FELHÍVÁS
N Y E R E M É N Y J Á T É K!
LEGYEN EZ AZ UTOLSÓ!
Tudja, hogy átlagosan mennyi időt tölt sorban állással a csekkbefizetés során? Mi sem, de szerintünk is túlságosan időrabló tevékenység…
Gondolta volna, hogy a DPMV Zrt. évente több mint 684.000 darab csekkel ellátott víz és csatornadíj számlát bocsát ki?
Belegondolt már abba, hogy Ön tőlünk évente 12 db számlát, azaz 24 db papírlapot és 12 db borítékot kap? Ezeket felhasználóink jelentős része – már csak megszokásból is – időszakosan tárolja, őrizgeti (sokszor éveken át). Önnél is vannak ilyen „porfogók”?
Engedje meg, hogy segítsünk!
Akciónk keretében rengeteg hasznos időt és egy kis pénzt szeretnénk spórolni Önnek, miközben egy nyereményjátékban is részt vehet!
Amennyiben ön lakossági felhasználónk csak az alábbiakat kell megtennie:
R Regisztráljon E-ügyfél oldalunkon (https://eugyfel.dpmv.hu) és kérjen E-számlát
R Váltson át banki átutalásos díjbefizetési módra, vagy adjon bankjánál csoportos beszedésre felhatalmazást
R A fenti módon teljesítse a soron következő számláját/számláit az akció végéig
Ezt követően:
R nem kell több időt sorban állásra pazarolnia,
R a nyitvatartási időn túl is rendezheti számláit,
R megszűnik a papír alapú értesítés ugyanakkor valamennyi számlája és befizetési igazolása visszakereshető, letölthető.
Mindezek után valamennyi a fenti és a játékszabályzatban foglalt egyéb feltételeknek megfelelő felhasználónk részt vehet akciónkban, mely során:
Iparűzési adó bevallása
Tisztelt Vállalkozók!
Az Eüsztv. 2018. január 1-jétől teszi kötelezővé a helyi önkormányzatok számára, hogy a törvénynek megfelelően teljes körűen biztosítsák a feladat- és hatáskörükbe tartozó ügyek elektronikus intézését az ügyfelek számára (Eüsztv. 108. § (1) bekezdés). Az elektronikus ügyintézés biztosítására köteles szervek felsorolását az Eüsztv. 1. § 17. pontja tartalmazza. Az elektronikus ügyintézés biztosítása kötelező minden, a szerv feladat- és hatáskörébe tartozó ügyben (Eüsztv. 2. § (1) bekezdés)
2018. január 1-től kötelező a cégeknek az elektronikus ügyintézés, papíron nem tudjuk elfogadni az iparűzési adó bevallást.
Kérem, hogy ÁNYK programon keresztül „17HIPA” nyomtatványon küldjék meg a bevallást, vagy az alábbi linken:
https://ohp-20.asp.lgov.hu/
F E L H Í V Á S
Tisztelt Lakosok, Gazdasági és Társadalmi Szervezetek!
Településrendezési okokból elkerülhetetlenné vált a Nyárfa utca és a Liget utca közötti utca szakasz (Telkes u. páratlan oldalának vége) átnevezése, illetve ehhez kapcsolódóan a házszámozása is.
Szigetszentmárton Község Önkormányzata Képviselő-testületének a közterületek elnevezésének, az elnevezésük megváltoztatására irányuló kezdeményezés és a házszám-megállapítás szabályairól szóló 7/2014.(IX.17.) önkormányzati rendelet 6. §-a kimondja:
„Új közterület nevének megállapítása vagy a már meglévő közterületnév megváltoztatása előtt a polgármester legalább 30 napra felhívást tesz közzé az önkormányzat honlapján és a község hirdetőtábláin, melyben a közterület nevére vonatkozó - indokolással ellátott - javaslatokat kér a lakosságtól, valamint a helyi gazdasági és társadalmi szervezetektől.”
Jelenleg – az utcában lévő fafajták okán - két utcanév vetődött fel : Platán köz, illetve Vadszilva utca.
Kérem, hogy a mellékelt dokumentum kitöltésével és a hivatalba történő visszajuttatásával jelezzék felénk, hogy melyik utcanév nyerte el a tetszésüket, illetve – amennyiben egyik sem – tegyenek javaslatot egy újabbra.
Szíves közreműködésüket megköszönve várom válaszukat.
Szigetszentmárton, 2018. október 9.
Lerner Henrik
polgármester
Örömmel értesítem Önöket, hogy településünk önkormányzata egyes épületeinek energiahatékonysági felújítására és megújuló energiaforrás hasznosítására beadott pályázatunk támogatást nyert 100%-os támogatási intenzitással.
„Pályázatos épületenergetikai felhívás a közép-magyarországi régiótelepülési önkormányzatai számára c. felhívására benyújtott, KEHOP-5.2.9-16-2016-00109 azonosítószámmal nyilvántartott támogatási kérelmét az Környezeti és Energiahatékonysági Operatív Programokért Felelős Helyettes Államtitkárság vezetője 134 189 996 Ft összegű támogatásra érdemesnek ítélte.”
A fejlesztés magába foglalja a község Önkormányzata, a Jókai Mór Művelődési Ház, a Szigetszentmártoni Általános Iskola tornaterme és a Gesztenyés Óvoda épületenergetikai felújítását.
Magyarországon az energiafelhasználás mintegy 40%-a épületekben történik. Ha ezeket jól szigeteljük, és megújuló energiaforrásokat használunk, gyermekeink, unokáink nemzedékeinek energiabiztonságát is megteremtjük.
A projekt megvalósításával hozzájárul az érintett épületek épületenergetikai fejlesztési céljának eléréséhez, valamint az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentéséhez.
A támogatási szerződés aláírásra került 2017. május 17-én.
Jelenleg a kivitelezés megkezdésének előkészítése folyik, az építési tevékenység várhatóan a nyár folyamán elkezdődhet és a teljes projekt 2018 első felében zárulhat le.
Lakossági tájékoztatás
„Kezdődik a fűtési szezon”
Az idei évben a fűtési szezon megkezdésével összefüggésben több eseményhez is riasztották a katasztrófavédelem tűzoltó egységeit. Ilyen esetekhez pl.: tetőtűz, kazánrobbanás, pince kazánház füsttel telítődött személy füstmérgezést szenvedett, melléképület- kazánház teljes terjedelmében égett. A hasonló esetek megelőzése céljából készítettünk ezt a rövid megelőző tájékoztatót.
A kémény potenciális veszélyforrás. A rendszeres ellenőrzéssel megelőzhetők a lehetséges veszélyhelyzetek, a kéménytűz és a szénmonoxid-szivárgás okozta mérgezés. Az élet- és preventív tűzvédelem érdekében a lakosság legfontosabb tennivalója, hogy tegye lehetővé az ingatlanba való bejutást, a kémény ellenőrzését.
A kémények rendszeres tisztíttatása nagyon fontos, hiszen a lerakódott korom begyulladhat vagy eltömítheti a füstcsatornákat. A statisztikák szerint sok esetben a kitakarítatlan kémények okozzák a kéménytüzeket.Ne próbáljuk házilag magunk, vagy szakember nélkül javítani a kéményt, gázkészüléket, mert ahhoz speciális szerszám, alkatrész, kellő szakismeret szükséges.
Az elektromos fűtőberendezések üzemeltetése nagy energia felvétellel jár, aki ilyenre vált annak érdemes a lakás villamos hálózatát felülvizsgáltatni.
A kályhák- kandallók elé helyezzünk nem éghető anyagú tálcát és ellenőrizzük a füstcsövek rögzítettségét, a hősugárzók környezetéből a gyúlékony éghető anyagokat távolítsuk el. Begyújtáshoz soha ne használjunk alacsony lobbanáspontú égésgyorsító folyadékot!
Kisgyermeket üzemelő kályhával, hősugárzó fűtőtesttel ne hagyjunk egyedül a helyiségben!
e-mail: ph@szigetszentmarton.hu